11 Υγιεινά τρόφιμα που βοηθούν να κάψετε λίπος!!!

Πώς να μην παχύνετε στην νηστεία!
February 22, 2018
Show all

11 Υγιεινά τρόφιμα που βοηθούν να κάψετε λίπος!!!

11 υγιεινά τρόφιμα που σας βοηθούν να κάψετε λίπος

Η αύξηση του μεταβολισμού μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του λίπους σώματος. Στο εμπόριο κυκλοφορούν αμέτρητα σκευάσματα που υπόσχονται χάσιμο πόντων, καύση του λίπους και απομάκρυνση αυτού με μαγικούς τρόπους, πόσο αποτελεσματικά όμως και κυρίως πόσο ασφαλή είναι για την υγεία;

Ευτυχώς η φύση έχει προβλέψει και μας έχει χαρίσει φυσικές       τροφές που ενεργοποιούν την καύση του λίπους αλλά και την ενεργοποίηση του μεταβολισμού,

 

  1. Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια είναι γνωστό πως έχουν ευεργετικές ιδιότητες μέσω την ω3 λιπαρών οξέων που περιέχουν , στην καύση του λίπους. Αυτά είναι: σολομός, ρέγγα, σαρδέλες, σκουμπρί και άλλα λιπαρά ψάρια τα οποία χάρη στα ν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή και μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Επιπλέον, τα ψάρια αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας. Η πέψη της πρωτεΐνης οδηγεί σε εντονότερο αίσθημα κορεσμού σε σχέση με την πέψη λιπών και υδατανθράκων άρα με χορταίνει περισσότερο!

Καταναλώστε τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα ψάρι με μερίδα που να αποτελείται από τουλάχιστον 150 γρ .

  1. Ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο είναι ένα από τα πιο υγιεινά λίπη στη γη. Έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα τριγλυκερίδια, αυξάνει την HDL (καλή) χοληστερόλη και διεγείρει την απελευθέρωση του GLP-1, μιας από τις ορμόνες που βοηθά στο αίσθημα του κορεσμού.

Επιπλέον, μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι το ελαιόλαδο μπορεί να αυξήσει τον μεταβολικό ρυθμό και να προωθήσει την απώλεια λίπους.

Σε μια μικρή μελέτη σε 12 μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες με κοιλιακή παχυσαρκία, η κατανάλωση εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου ως μέρος ενός γεύματος αύξησε σημαντικά τον αριθμό θερμίδων που καίνεν οι γυναίκες για αρκετές ώρες.

Καταναλώστε το ελαιόλαδο ωμό στις σαλάτες σας αλλα και στο μαγείρεμα. Προτιμήστε φυσικά να το προσθέτετε όπου είναι εφικτό μετά το τέλος του μαγειρέματος για να μην αλλοιώνεται η δομή του.

 

 

  1. Τριγλυκερίδια μέσης αλύσου. (MCT)

Πρόκειται για ένα τύπο λίπους που μεταβολίζεται  διαφορετικά από τα λιπαρά οξέα μακράς αλυσίδας που βρίσκονται στα περισσότερα τρόφιμα.

Λόγω του μικρότερου μήκους τους, τα MCT απορροφώνται ταχέως από το σώμα και κατευθύνονται κατευθείαν στο ήπαρ, όπου μπορούν να χρησιμοποιηθούν αμέσως για ενέργεια ή να μετατραπούν σε κετόνες για χρήση ως εναλλακτική πηγή καυσίμου.

Αρκετές μελέτες έχουν δείξει πως τα MCT αυξάνουν το μεταβολισμό, μειώνουν την πείνα και προάγουν την συντήρηση των επιπέδων της μυηκής μάζας κατά την διάρκεια της διαδικασίας απώλειας βάρους.

Τα βρίσκετε σε σκεύασμα στα φαρμακεία και συνιστάται να ξεκινήσετε με 1 κουταλάκι του γλυκού ημερησίως και σταδιακά να αυξήσετε τη δοσολογία για να ελαχιστοποιήσετε τις πιθανές παρενέργειες του πεπτικού συστήματος, όπως κράμπες, ναυτία και διάρροια.

 

  1. Καφές

  Ο καφές είναι ένα από τα πιο δημοφιλή ποτά και σε μεγαλύτερη κατανάλωση ρόφημα παγκοσμίως. Περιέχει καφεΐνη που βελτιώνει την διάθεση, την ψυχική και σωματική απόδοση.

Έρευνες έδειξαν ότι η καφεΐνη αυξάνει τον ρυθμό μεταβολισμού κατά ένα εντυπωσιακό 3-13%, ανάλογα με την ποσότητα που καταναλώνεται και την ατομική απόκριση . Σε άλλη μελέτα φάνηκε πως άτομα που έπαιρναν καφεΐνη 1 ώρα πριν την άσκηση έκαψαν 2πλασιο λίπος σε σχέση με αυτούς που δεν πήραν!

Για να κερδίσετε τα οφέλη του καφέ χωρίς τις γνωστέ παρενέργειες( αϋπνία, νευρικότητα κλπ) καταναλώστε 1 με 4 φλιτ καφέ το πολύ ημερησίως ανάλογα με το πόσο δυνατός είναι.

 

 

  1. Αυγά

Παρεξηγημένη τροφή πραγματικά! Συνηθίζεται από πολλούς να αποφεύγουν τους κρόκους λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε χοληστερόλη, παρόλα αυτά πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει πως ολόκληρα τα αυγά συμβάλλουν στην προστασία της καρδιακής υγείας ακόμη και σε εκείνους με αυξημένο κίνδυνο ασθένειας.

Μελέτες έχουν δείξει πως ένα πρωινό με αυγά μειώνει την πείνα και αυξάνει τον κορεσμό σε υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα.

Τα αυγά είναι επίσης μια σημαντική πηγή πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας, η οποία αυξάνει τον ρυθμό μεταβολισμού κατά περίπου 20-35% για αρκετές ώρες μετά το φαγητό, με βάση αρκετές μελέτες.

Στην πραγματικότητα, ένας από τους λόγους για τους οποίους τα αυγά είναι τόσο χορταστικά μπορεί να οφείλεται στην αύξηση της καύσης θερμίδων που εμφανίζεται κατά την πέψη πρωτεϊνών τους.

Τρώγοντας τρία αυγά την εβδομάδα μπορεί να σας βοηθήσει να καίτε λίπος, διατηρώντας σας χορτάτους και ικανοποιημένους!

 

  1. Παραδοσιακό γιαούρτι

    Το παραδοσιακό γιαούρτι είναι εξαιρετικά θρεπτικό. Είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, καλίου και ασβεστίου.

Έρευνα δείχνει ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες μπορούν να ενισχύσουν την απώλεια λίπους, να προστατεύσουν τους μυς κατά τη διάρκεια της απώλειας βάρους και να σας βοηθήσουν να αισθανθείτε πλήρεις και ικανοποιημένοι.

 

Επίσης, το γιαούρτι που περιέχει προβιοτικά μπορεί να βοηθήσει να κρατήσει το έντερο υγιές και να μειώσει τα συμπτώματα του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου, όπως η δυσκοιλιότητα και η φούσκωμα.

Το πλήρες γιαούρτι περιέχει συζευγμένο λινολεϊκό οξύ, το οποίο φαίνεται να προάγει την απώλεια βάρους και την καύση λίπους σε υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα, σύμφωνα με έρευνα που περιλαμβάνει μια μεγάλη ανασκόπηση 18 μελετών.

Η κατανάλωση γιαουρτιού σε τακτική βάση μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία. Αλλά φροντίστε να επιλέξετε απλό, πλήρες γιαούρτι, καθώς τα μη λιπαρά και χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν λίγα ή καθόλου συζευγμένα λινολεϊκά οξέα.

 

  1. Λάδι καρύδας

Το λάδι καρύδας είναι γεμάτο με οφέλη για την υγεία αν και δεν είναι πολύ γνωστό και η χρήση του είναι κάπως περιορισμένη στην Ελλάδα.

Η προσθήκη ελαίου καρύδας στη διατροφή σας φαίνεται να αυξάνει την “καλή” χοληστερόλη HDL και να μειώνει τα τριγλυκερίδια, εκτός από το να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος. Επίσης αυξάνει τον μεταβολισμό και σύμφωνα με μελέτη, παχύσαρκοι άνδρες που προσέθεσαν 2 κουταλιές της σούπας λάδι καρύδας ημερησίως στη συνήθη διατροφή τους έχαναν κατά μέσο όρο 2,5 cm από τη μέση τους, χωρίς να κάνουν καμία άλλη διατροφή ή να αυξήσουν τη σωματική τους δραστηριότητα !

Ωστόσο η αύξηση του μεταβολισμού μειώνεται με την πάροδο του χρόνου!  Στα καλά χαρακτηριστικά του είναι πως είναι πολύ ανθεκτικό σε υψηλές θερμοκρασίες, πράγμα που το κάνει ιδανικό για μαγείρεμα σε αντίστοιχες συνθήκες.

Καταναλώστε το πολύ μέχρι 2 κ.σ. καθημερινά ξεκινώντας πάντα από χαμηλή δοσολογία για να αποφύγετε εντερικές διαταραχές.

 

  1. Πράσινο τσάι

    Το πράσινο τσάι είναι μια εξαιρετική επιλογή αφεψήματος που λειτουργεί ευεργετικά για την υγεία!

Μελέτες υποδηλώνουν ότι συμβάλει στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων και στην προστασία από ορισμένους τύπους καρκίνου, είναι πηγή αντιοξειδωτικών και ειδικά ενός συγκεκριμένου που προάγει την καύση του λίπους, περιέχει μέτριες ποσότητα καφεΐνη που εξασφαλίζει την απουσία αϋπνίας και εκνευρισμού όταν καταναλώνεται σε μέτριες ποσότητες.

Στον αντίποδα όλων όσων αναφέρονται πιο πάνω υπάρχουν αποτελέσματα μελετών που έχουν διαπιστώσει ότι το πράσινο τσάι ή το εκχύλισμα πράσινου τσαγιού δεν έχει καμία επίδραση στο μεταβολισμό ή την απώλεια βάρους! Αρα τα αποτελέσματα της χρήσης του πράσινου τσαγιού ποικίλουν ανάλογα με την ποικιλία, την ποσότητα αλλά και τον οργανισμό που το καταναλώνει.

Έως 4 φλιτζάνια ημερησίως προσφέρουν οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της ενδεχόμενης αύξησης θερμίδων που καίγονται!

 

  1. Μηλόξυδο

        Το μηλόξυδο είναι ένα αρχαίο λαϊκό φάρμακο με τεκμηριωμένα οφέλη για την υγεία. Έχει διαπιστωθεί πως μειώνει την όρεξη και τα επίπεδα του σακχάρου και της ινσουλίνης σε άτομα με διαβήτη. Επιπλέον, το κύριο συστατικό του το οξικό οξύ, έχει βρεθεί ότι αυξάνει την καύση λίπους και μειώνει την αποθήκευση λίπους στην κοιλιά σε διάφορες μελέτες σε ζώα.

Αν και δεν υπάρχει μεγάλη έρευνα για το αποτέλεσμα του ξιδιού στην απώλεια λίπους στους ανθρώπους, εικάζεται πως μπορεί η δράση του και στον άνθρωπο να είναι θετική.

Καταναλώστε το στη σαλάτα σας καθημερινά όχι σε υπερβολικές ποσότητες όμως καθώς μπορεί να προκαλέσει αίσθημα καύσου στον οισοφάγο λόγω της οξύτητάς του.

 

  1. Καυτερές πιπεριές

Οι καυτερές πιπεριές εκτός από την αίσθηση καυτερού στο φαγητό προσφέρουν και οφέλη στην υγεία όπως τα ισχυρά αντιοξειδωτικά ( όπως η καψαϊκίνη) τους που μειώνουν τις φλεγμονές και βοηθούν στην προστασία των κυττάρων από βλάβες.

Σύμφωνα με έρευνα η καψαϊκίνη έχει βρεθεί πως βοηθά στην συντήρηση σωστού βάρους σώματος καθώς προάγει το αίσθημα κορεσμού και έτσι δεν γίνεται υπερκατανάλωση τροφής!

Σε μια μελέτη με 19 υγιείς ενήλικες, όταν η πρόσληψη θερμίδων περιοριζόταν κατά 20%, η καψαϊκίνη βρέθηκε να εξουδετερώνει την επιβράδυνση του μεταβολικού ρυθμού που συνήθως συμβαίνει με μειωμένη πρόσληψη θερμίδων!

Καταναλώστε τις καυτερές πιπεριές στο μαγείρεμα ή και σε μορφή όπως σαλάτες.

 

  1. Τσάι Oolong

Το τσάι Oolong είναι ένα από τα πιο υγιεινά αφεψήματα που μπορείτε να πιείτε! Αν και δεν είναι τόσο γνωστό όσο το πράσινό τσάι, έχει πολλά οφέλη όπως και το πράσινο χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά του σε καφεΐνη αλλά και κατεχίνες! Ο συνδυασμός αυτών των συστατικών σύμφωνα με μελέτες, αύξησε την καύση των θερμίδων εντυπωσιακά!

Μικρές μελέτες σε άνδρες και γυναίκες δείχνουν ότι η κατανάλωση τσαγιού oolong αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό και προάγει την απώλεια βάρους. Επιπλέον, μία μελέτη διαπίστωσε ότι το τσάι oolong αύξησε την καύση θερμίδων διπλάσια από το πράσινο τσάι.

Καταναλώστε το λοιπόν καθημερινά σε συνδυασμό με το πράσινο τσάι προκειμένου να κερδίσετε τα πλούσια οφέλη τους!

 

Φυσικά όλα όσα αναφέρονται παραπάνω δεν συνιστούν την χρυσή λίστα με τα θαυματουργά τρόφιμα! Πρόκειται για κάποιες τροφές που σύμφωνα με μελέτες επιδρούν σε διαφορετικό βαθμό στον μεταβολισμό αλλά και στην καύση του λίπους. Για να υπάρξουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, θα πρέπει οι τροφές αυτές να καταναλώνονται στα πλαίσια μιας εξατομικευμένης και απόλυτα ισορροπημένης διατροφής.

Συμβουλευτείτε έναν πτυχιούχο Διατροφολόγο- Διαιτολόγο και φτιάξτε μαζί το ιδανικό πρόγραμμα διατροφής για εσάς.

Καλή επιτυχία!!!