Πρέπει να κάνω λιπομέτρηση;
September 2, 2016
Ομελέτα φούρνου με λαχανικά
September 23, 2016
Show all

Φθινοπωρινή διατροφή

fruit-319702_1280

Το Φθινόπωρο έφτασε και μας υποδέχτηκε με βροχές, χαμηλές θερμοκρασίες και συννεφιές! Έχουμε αφήσει πια τις παραλίες, τα μαγιό και τις ξαπλώστρες και προσπαθούμε να εγκλιματιστούμε στην εποχή με αυξημένες υποχρεώσεις, στρες, τρέξιμο αλλά και τις νέες καιρικές συνθήκες να παίρνουν μακριά την ανεμελιά του καλοκαιριού και να φέρνουν ψύχρα, βαριά ένδυση αλλά και κατά ένα περίεργο τρόπο αυξημένη όρεξη!

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Πως είναι δυνατόν μετά το καλοκαίρι που πέρασε με μικρά και ελαφριά γεύματα, να θέλουμε ξαφνικά να τρώμε μεγαλύτερες ποσότητες και τρόφιμα πολύ πλούσια σε θερμίδες; Έχει πράγματι το σώμα μας ανάγκη για περισσότερη τροφή και αν ναι, τι είδους τροφή;

Είναι γεγονός ότι με το κρύο αυξάνεται η μεταβολική δραστηριότητα καθώς το σώμα χρησιμοποιεί περισσότερη ενέργεια για να παράγει θερμότητα και να διατηρήσει σταθερή την θερμοκρασία του.

Στην περιοχή μας οι κλιματικές συνθήκες είναι σχετικά ακραίες από τους καλοκαιρινούς μήνες με την υπερβολικά αυξημένη θερμοκρασία, στους χειμερινούς μήνες με την υγρασία και την ασταμάτητη βροχή. Ανάλογη είναι και η μεταβολή στην όρεξή μας για φαγητό.

Ας δούμε λοιπόν με ποιες μικρές αλλαγές στην διατροφή μας θα αποφύγουμε την πρόσληψη βάρους.

  • Μπορούμε να αυξήσουμε ελαφρά την ενεργειακή πρόσληψη, διαφοροποιώντας την ποιότητα της τροφής και όχι την ποσότητα. Μικρή αύξηση των λιπαρών βοηθά καθώς η οξείδωσή του αυξάνεται σε σχέση με το καλοκαίρι.
  • Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα καλό πρωινό πλούσιο σε φυτικές ίνες (δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα).Με τον τρόπο αυτό αποφεύγετε το τσιμπολόγημα και ενεργοποιείτε τον μεταβολισμό σας.
  • Καταναλώστε πράσινα φυλλώδη λαχανικά καθώς σας παρέχουν άφθονες βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά ενώ δίνουν ελάχιστες θερμίδες. Επίσης θα βοηθήσουν στην θωράκιση του οργανισμού από τα κρυολογήματα και τις ιώσεις που κάνουν την εμφάνισή τους αυτή την εποχή.
  • Προτιμήστε να έχετε ποικιλία φρούτων στην διατροφή σας με έμφαση στα φρούτα εποχής όπως αχλάδια, μήλα, ξινόμηλα, δαμάσκηνα, πορτοκάλια, γκρέιπφρουτ, σταφύλια και μούρα.
  • Βάλτε στην καθημερινότητά σας ζεστά ροφήματα (τσάι, μέντα, φασκόμηλο, χαμομήλι) καθώς βοηθούν στην αποτοξίνωση του οργανισμού, τονώνουν και παράλληλα σας ενυδατώνουν.
  • Τέλος βάλτε στην καθημερινότητα την άσκηση. Βρείτε τρόπους να σηκωθείτε από τον καναπέ ή την καρέκλα του γραφείου και να γυμναστείτε 2 με 3 φορές την εβδομάδα για 20 – 30 λεπτά. Μπορείτε να πάτε στο γυμναστήριο ή να καθιερώσετε περίπατο με κάποιον φίλο, να κάνετε χορό παραδοσιακό, μοντέρνο, zumba, yoga, pilates κ.α. Για όλους υπάρχει κάποια μορφή άσκησης που να προσφέρει ευεξία και να γίνεται με ευχαρίστηση!

Μην παρασυρθείτε λοιπόν από την αλλαγή στο κλίμα. Ακόμη κι αυτή μπορεί να γίνει σύμμαχος στη μάχη εναντία στα περιττά κιλά και τη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους σώματος!