Πως τα φουντούκια προάγουν την υγεία μας!

Οι τροφές που δηλητηριάζουν τον εγκέφαλο!
February 9, 2018
Διατροφή με νηστεία: Οφέλη και μειονεκτήματα!
February 21, 2018
Show all

Πως τα φουντούκια προάγουν την υγεία μας!

Το φουντούκι είναι ένα είδος καρυδιού που καλλιεργείται κυρίως στην Τουρκία, Ισπανία, Ιταλία και ΗΠΑ. Καταναλώνονται ωμά ή ψημένα. Είναι πολύ πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτείνες, λίπη, μέταλλα και βιταμίνες.

Στη συνέχεια παρατίθενται  οι λόγοι για τους οποίους τα φουντούκια είναι ευεργετικά για την υγεία μας!

 

 

  1. Θησαυρός θρεπτικών συστατικών

Τα φουντούκια έχουν μεγάλη θρεπτική αξία. Αν και είναι αρκετές θερμίδες, έχουν θρεπτικά συστατικά και καλά λιπαρά

Περίπου 20 φουντούκια περιέχουν :

Θερμίδες: 176

Συνολικό λίπος: 17 γραμμάρια

Πρωτεΐνη: 4,2 γραμμάρια

Υδατάνθρακες: 4,7 γραμμάρια

Φυτικές ίνες: 2,7 γραμμάρια

Βιταμίνη Ε: 21% Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης

Θειαμίνη: 12% της ΣΗΠ

Μαγνήσιο: 12% της ΣΗΠ

Χαλκός: 24% της ΣΗΠ

Μαγγάνιο: 87% της ΣΗΠ

Τα φουντούκια περιέχουν επίσης αξιοπρεπείς ποσότητες βιταμίνης Β6, φυλλικού οξέος, φωσφόρου, καλίου και ψευδαργύρου. Επιπλέον, είναι μια πλούσια πηγή μονο- και πολυακόρεστων λιπαρών και περιέχουν καλή ποσότητα ω-6 και ω-9 λιπαρών οξέων, όπως το ελαϊκό οξύ.

Ωστόσο, τα φουντούκια περιέχουν φυτικό οξύ, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την απορρόφηση ορισμένων μετάλλων, όπως του σιδήρου και του ψευδαργύρου, από τους ξηρούς καρπούς.

 

  1. Αντιοξειδωτικά στο φούλ!

Τα φουντούκια παρέχουν σημαντικές ποσότητες αντιοξειδωτικών.

Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν το σώμα από το οξειδωτικό στρες, το οποίο μπορεί να βλάψει την κυτταρική δομή και να προωθήσει τη γήρανση, τον καρκίνο και τις καρδιακές παθήσεις .Τα φουντούκια περιέχουν σε μεγάλες ποσότητες φαινολικές ενώσεις οι οποίες αποδεδειγμένα συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης, στην προστασία της καρδιάς και προστασία από τον καρκίνο.

Τα αντιοξειδωτικά περιέχονται στην φλούδα του φουντουκιού και η μέγιστη ποσότητα αυτών προσλαμβάνεται όταν τα τρώμε ωμά με τη φλούδα τους και όχι ψημένα.

 

  1. Εν δυνάμει βοηθοί της καρδιάς!

Όλα τα είδη καρυδιού βοηθούν την καρδιά. Τα φουντούκια που έχουν όπως είπαμε πιο πάνω πολλά αντιοξειδωτικά αλλά και καλά λιπαρά, μπορούν να δράσουν προστατευτικά για την καρδιά διατηρώντας χαμηλά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα. Αυτός ο ισχυρισμός έχει τεκμηριωθεί και με ανάλογη έρευνα.

Άλλες μελέτες έχουν δείξει παρόμοια αποτελέσματα στην υγεία της καρδιάς, με αποτελέσματα που αποδεικνύουν χαμηλότερα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα και αυξημένα επίπεδα βιταμίνης Ε.

Επιπλέον, η υψηλή περιεκτικότητα που έχουν σε λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά, κάλιο και μαγνήσιο,  φαίνεται να συμβάλλει στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Γενικά, η κατανάλωση 29 έως 69 γραμμαρίων φουντουκιών ανά ημέρα έχει συνδεθεί με βελτιώσεις στις παραμέτρους της υγείας της καρδιάς.

 

  1. Συνδέεται με χαμηλότερες τιμές καρκίνου

Η υψηλή συγκέντρωση αντιοξειδωτικών ενώσεων των φουντουκιών, οι βιταμίνες και τα ανόργανα στοιχεία θα μπορούσαν να τους δώσουν κάποιες αντικαρκινικές ιδιότητες.

Μεταξύ των άλλων καρπών όπως τα πεκάν και τα φιστίκια, τα φουντούκια έχουν την υψηλότερη συγκέντρωση μιας κατηγορίας αντιοξειδωτικών γνωστών ως προανθοκυανιδίνες.

Ορισμένες μελέτες έδειξαν ότι οι προανθοκυανιδίνες μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη και τη θεραπεία ορισμένων μορφών καρκίνου. Θεωρείται ότι προστατεύουν από οξειδωτικό στρες. Επιπλέον, τα φουντούκια είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε, ένα άλλο ισχυρό αντιοξειδωτικό που έχει επιδείξει πιθανή προστασία από τη βλάβη των κυττάρων που μπορεί να προκαλέσει ή να προωθήσει τον καρκίνο.

Ομοίως, 20 φουντούκια παρέχουν ένα σημαντικό 87% των ΣΗΠ σε μαγγάνιο. Το μαγγάνιο έχει δείξει ότι βοηθάει τις λειτουργίες συγκεκριμένων ενζύμων που θα μπορούσαν να μειώσουν την οξειδωτική βλάβη και να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου.

Η υψηλή συγκέντρωση αντιοξειδωτικών ενώσεων, η βιταμίνη Ε και το μαγγάνιο στα φουντούκια μπορεί να συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου ορισμένων μορφών καρκίνου, αν και απαιτούνται περισσότερες έρευνες.

 

  1. Μειώνουν τις φλεγμονές.

Τα φουντούκια έχουν συνδεθεί με μειωμένους φλεγμονώδεις δείκτες, χάρη στις υψηλές συγκεντρώσεις τους σε καλά λιπαρά.

Μέσα από μελέτες προέκυψαν τα εξής:

  • Μετά από μια δίαιτα με υψηλή κατανάλωση φουντουκιών η φλεγμονή μειώθηκε σημαντικά.
  • H κατανάλωση 60 γρ φουντουκιών καθημερινά για 3 μήνες μείωσε τους δείκτες φλεγμονής σε υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα.
  • Η κατανάλωση 40 γρ φουτουκιών μειώνει τους δείκτες φλεγμονής ακόμη και σε υγείς ανθρώπους.
  • Ακόμη και άτομα με μεταβολικό σύνδρομο είχαν θετική ανταπόκριση στην μείωση της φλεγμονής μετά από συνδυαστική κατανάλωση ενεπεξέργαστων φουντουκιών, καρυδιών και αμυγδάλων.

 

  1. Βοηθά στην διατήρηση χαμηλών επιπέδων σακχάρου στου αίμα.

Τα φουντούκια, όπως τα αμύγδαλα και τα καρύδια, έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Χάρη εν μέρει στην περιεκτικότητα σε ελαϊκό οξύ, τα φουντούκια φαίνεται να συμβάλλουν στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και στην αύξηση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη.

 

 

7. Εύκολο να τα προσθέσουμε στη διατροφή μας

Τα φουντούκια μπορούν να ενσωματωθούν στη διατροφή ως ένα υγιεινό σνακ ή ως συστατικό σε πολλά πιάτα. Μπορείτε να τα απολαύσετε ωμά, ψημένα, ολόκληρα, σε φέτες ή τριμμένα.

Αν και η μεγαλύτερη ποσότητα των αντιοξειδωτικών περιέχεται στην φλούδα των φουντουκιών υπάρχουν συνταγές που υποδεικνύουν το ξεφλούδισμα αυτών. Με αποφλοιωμένα αλεσμένα φουντούκια μπορείτε να φτιάξετε αλεύρι ή ακόμη και βούτυρο φουντουκιού!!! Τέλος μπορείτε να τα επικαλύψετε με σοκολάτα υγείας για ένα γευστικό ελαφρύ γλυκό ή με κάποιο μπαχαρικό για εξωτική γεύση!

 

Όλα τα παραπάνω βέβαια θα πρέπει να γίνονται στα πλαίσια μια ελεγχόμενης σε θερμίδες διατροφής προκειμένου να αποδώσουν τα οφέλη τους χωρίς μια περιττή αύξηση βάρους. Συμβουλευτείτε έναν πτυχιούχο Διατροφολόγο- Διαιτολόγο και  φτιάξτε το ιδανικό πρόγραμμα διατροφής για εσάς.

Καλή επιτυχία!!!