Τεστ τροφικής δυσανεξίας! Το τέλος του μύθου…
August 30, 2016
Φθινοπωρινή διατροφή
September 9, 2016
Show all

Πρέπει να κάνω λιπομέτρηση;

belly-2354_1920Κάθε φορά που αποφασίζουμε να κάνουμε μια δίαιτα είναι γιατί όπως λέμε ¨δεν πάει άλλο¨! Μας ενοχλεί το παντελόνι που μας πιέζει ενώ παράλληλα το κουμπί μας, κοιτάζει απειλητικά τον συνομιλητή μας!

Τι θέλουμε όμως να πετύχουμε ακλουθώντας μια διατροφή; Τι είναι σωστό να περιμένουμε από μια δίαιτα; Αλήθεια έχετε σκεφτεί ποτέ τι είναι αυτό που φεύγει από το σώμα σας και σας κάνει να φαίνεστε περισσότερο κομψοί;

Όταν κάποιος μπαίνει σε κάποιο πρόγραμμα διατροφής προκειμένου να χάσει περιττό βάρος, από τους βασικότερους στόχους είναι η απώλεια βάρους που θα επιτευχτεί να είναι από τον λιπώδη ιστό. Θέλουμε δηλαδή να χάσουμε λίπος. Άλλωστε το περιττό λίπος είναι αυτό που συνδέεται με διάφορα προβλήματα υγείας όπως η αυξημένη χοληστερίνη, τα αυξημένα τριγλυκερίδια ή ακόμη και οι διαταραχές στην απορρόφηση της γλυκόζης.

Πρέπει βέβαια να γίνει κατανοητό πως υπάρχει και χρήσιμο λίπος για το σώμα το οποίο μας βοηθά να κρατούμε την θερμοκρασία μας σταθερή, προφυλάσσει τα όργανά μας από τα χτυπήματα, είναι απαραίτητο για την απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών κ.α.

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε το λίπος σώματος, γιατί έτσι μας δίνεται η ευκαιρία να το ελέγξουμε ευκολότερα. Είμαστε σε θέση να δούμε αν η διατροφή που ακολουθούμε έχει σωστά αποτελέσματα, χωρίς να προκαλεί απώλεια νερού και μυϊκής μάζας. Άλλωστε κάτι τέτοιο πρέπει να αποφεύγεται καθώς δεν αποτελεί υγιή τρόπο απώλειας βάρους και επίσης είναι σίγουρο πως τα κιλά θα επανέλθουν στα αρχικά μετά το τέλος της δίαιτας

Συχνά κάποιοι ξεκινούν μια δίαιτα σε συνδυασμό με έντονη φυσική δραστηριότητα και περιμένουν να αδυνατίσουν αλλά δεν βλέπουν αποτελέσματα. Η ζυγαριά δεν πέφτει και το παντελόνι δεν γίνεται πιο άνετο. Τι μπορεί να φταίει; Σε αυτή την περίπτωση μια λιπομέτρηση είναι χρήσιμη για να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει με το λίπος του σώματος αλλά και με την μυϊκή μάζα. Μετά από έντονη άσκηση το σώμα αποθηκεύει γλυκογόνο το οποίο περιέχει και νερό με αποτέλεσμα να γίνεται κατακράτηση η οποία μπορεί να φτάσει τα 1-2 κιλά! Με την λιπομέτρηση λοιπόν θα δούμε κατά πόσο έχει αυξηθεί η μυϊκή μας μάζα και κατά πόσο έχει πέσει το λίπος μας.

Βλέπουμε λοιπόν την σημασία της λιπομέτρησης τόσο σε πληροφοριακό επίπεδο, να δούμε δηλαδή γενικά πόσο λίπος έχουμε ανεξάρτητα από το αν πρέπει να κάνουμε δίαιτα, αλλά και σαν ένα χρήσιμο «εργαλείο» για την παρακολούθηση της προσπάθειας που κάνουμε για να επαναφέρουμε το βάρος σώματος στα φυσιολογικά επίπεδα με ασφαλή πάντα τρόπο.

Τέλος είναι χρήσιμο να αναφερθεί πως η λιπομέτρηση είναι μια αναίμακτη, ανώδυνη οικονομική και σύντομη εξέταση που καλό είναι να γίνεται μόνο από ειδικούς που είναι σε θέση να εκτιμήσουν ορθά τα αποτελέσματά της.