Κουραμπιές VS Μελομακάρονο! Ποιός νικάει;

Δίαιτες!Ποιά να διαλλέξω;
November 23, 2016
ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΜΕΝΟΥ: ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΜΕ ΝΟΥ!
December 22, 2016
Show all

Κουραμπιές VS Μελομακάρονο! Ποιός νικάει;

Κουραμπιές vs μελομακάρονο

koyram-melomakΤα Χριστούγεννα πλησιάζουν και μέσα στην γενικότερη πίεση των ημερών, καλό θα ήταν να αφεθούμε όσο μπορούμε και να περάσουμε ήρεμες οικογενειακές στιγμές γύρω από το τραπέζι.

Κάποιοι θα υπερβούν την διάθεσή τους στολίζοντας το σπίτι και θα φτιάξουν ή θα προμηθευτούν τα απαραίτητα γλυκά που θα λάβουν περίοπτη θέση πάνω σε πάγκους και τραπεζαρίες! Φυσικά πρόκειται για τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες!

Τα παραπάνω γλυκά σίγουρα μας αλλάζουν την διάθεση, μας βάζουν στο κλίμα των εορτών αλλά παράλληλα σπρώχνουν και την ζυγαριά στην ανηφόρα! Πως μπορούμε λοιπόν να γλυκαθούμε χωρίς να παχύνουμε; Στην περίπτωση που η διατροφή των ημερών δεν είναι υπερβολική και μας δίνεται το περιθώριο για ένα γλυκό, ποιο θα ήταν καλύτερα να προτιμήσουμε; Τον κουραμπιέ ή το μελομακάρονο; Την απάντηση θα την βρείτε μόνοι σας μετά από μια σύντομη αναφορά στο καθένα…

Κουραμπιές: Γλυκό πλούσιο σε κορεσμένα (ζωικά ) λιπαρά που αυξάνουν την χοληστερόλη του αίματος με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Είναι πλούσιος σε ζάχαρη που αποτελεί απλό υδατάνθρακα που δεν έχει τίποτα να προσφέρει θρεπτικά παρά μόνο θερμίδες. Τα αμύγδαλα ωστόσο είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά, βιταμίνες και ασβέστιο.

Μελομακάρονο: Πλούσιο σε ελαιόλαδο και καρύδια που αποτελούν καλή πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών, μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών που είναι και απαραίτητα λόγω της καρδιοπροστατευτικής τους δράσης. Η κανέλα που περιέχεται προσφέρει μαγνήσιο, ασβέστιο και σίδηρο ο οποίος σε συνδυασμό με το πορτοκάλι μπορεί να απορροφηθεί ευκολότερα ενισχύοντας το ανοσοποιητικό. Τέλος, το μέλι βοηθά στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που ενισχύουν την μνήμη και την λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Θερμιδικά και τα δυο γλυκά κυμαίνονται γύρω στις 150-200 θερμίδες ανά μερίδα. Άρα το κριτήριο δεν μπορεί να είναι απλά οι θερμίδες αλλά και η διατροφική αξία του γλυκού!

Προτιμήστε λοιπόν όποιο σας ευχαριστεί περισσότερο γευστικά. Τώρα ξέρετε τι θα σας «βλάψει». Καλό είναι όμως να επισημάνουμε πως σε καμία περίπτωση ένα γλυκό δεν θα καταστρέψει την υγεία μας. Το πόσο θα παχύνουμε στις γιορτές εξαρτάται από το ποσό των θερμίδων που θα λάβουμε όλη την ημέρα με τα γεύματά μας, αλλά και την ποιότητα των θερμίδων αυτών και όχι από το αν θα φάμε γλυκό ή όχι. Η επιλογή είναι δική σας.

Χρόνια πολλά και καλά!!!