«Θαυματουργά» προϊόντα και μέθοδοι που σας βοηθούν να αδυνατίσετε…!
July 11, 2016
Τεστ τροφικής δυσανεξίας! Το τέλος του μύθου…
August 30, 2016
Show all

Καλοκαιρινή διατροφή!

Τώρα πια που η θερμοκρασία ανέβηκε για τα καλά είναι θεμιτό να επαναπροσδιορίσουμε και κάποια θέματα γύρω από τη διατροφή.

watermelon-410329_1920Με την ζέστη η θερμοκρασία του σώματος αυξάνεται και ο οργανισμός προκειμένου να την επαναφέρει σε ανεκτά επίπεδα, αποβάλει ποσότητα νερού με την μορφή ιδρώτα. Γίνεται σαφές λοιπόν πως η σωστή ενυδάτωση το καλοκαίρι έχει ιδιαίτερη σημασία.
Αρχικά πρέπει να αυξήσουμε την ημερήσια κατανάλωση νερού. Είναι καλό να γνωρίζετε πως η δίψα δεν είναι έγκαιρο σύμπτωμα της
αφυδάτωσης.

Περίπου το 80% των ημερήσιων αναγκών του ανθρώπου σε νερό προέρχεται από τη λήψη νερού και άλλων υγρών και το υπόλοιπο 20% από τα τρόφιμα. Καλή πηγή νερού από στερεά τροφή είναι τα λαχανικά και τα φρούτα που παρά την γενική εντύπωση ότι επειδή είναι γλυκά παχαίνουν , καλό είναι να τρώτε ημερησίως 4-6 μερίδες. Για εκείνους που δεν συνηθίζουν να τρώνε αρκετά φρούτα, υπάρχει και η εναλλακτική των smoothies! Ανακατέψτε στο blender τα φρούτα που σας αρέσουν με λίγο γάλα, ίσως λίγο μέλι και καρπούς, τέλος προσθέστε λίγο  πάγο και απολαύστε το δροσερό και νόστιμο φρουτοποτό σας! Πολύχρωμα, μυρωδάτα, ελκυστικά στο μάτι και γευστικότατα τα καλοκαιρινά φρούτα, προσφέρουν απλόχερα γεύση, ενέργεια και φυσικά νερό!

Όσο για τα λαχανικά, ευτυχώς υπάρχει παράδεισος ελληνικών γεύσεων που βοηθά στην επιλογή του μενού (ιμάμ, φασολάκια, μπάμιες κ.α.). Μην ξεχνάτε πως ανήκουμε στους τυχερούς που όλο και κάποιο μποστάνι υπάρχει να μας τα προσφέρει φρέσκα. Εκμεταλλευτείτε το!

Εξέχουσα θέση στα καλοκαιρινά βράδια και όχι μόνο, έχουν και τα ποτά είτε πρόκειται για μπύρες είτε cocktail. Η παγίδα εδώ είναι η θερμοκρασία του ποτού που μας δίνει την αίσθηση ότι ξεδιψάμε ενώ στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Το αλκοόλ μας αφυδατώνει και φυσικά δίνει στον οργανισμό αρκετές κενές θερμίδες οι οποίες αυξάνονται ανάλογα με το τι θα επιλέξουμε. Καταναλώστε λοιπόν με μέτρο και σύνεση!

Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει πως το καλοκαίρι έχετε λιγότερη όρεξη. Πρόκειται απλά για προσαρμογή του σώματος στις εκάστοτε καιρικές συνθήκες. Αποφύγετε λοιπόν τα μεγάλα-βαριά γεύματα και προτιμήστε μικρά, συχνά και φυσικά ελαφρά που δεν θα σας ¨βαρύνουν¨.

Τέλος ένα μεγάλο καλοκαιρινό βάσανο για πολλούς είναι το παγωτό. Κακώς! Το παγωτό μπορεί να υπάρχει στη διατροφή, αρκεί να μην γίνει καθημερινή συνήθεια και να μην ξεφύγουμε στην ποσότητα. Είναι άλλωστε καλή πηγή ασβεστίου αλλά και νερού!

Μικρές συμβουλές λοιπόν για ένα καλοκαίρι γεμάτο ενέργεια.

Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού!!!