Η σημασία του πρωινού στα παιδιά

Ομελέτα φούρνου με λαχανικά
September 23, 2016
Σούπες για να ζεσταθούμε!
October 21, 2016
Show all

Η σημασία του πρωινού στα παιδιά

cute children eat healthy food enjoying breakfast; Shutterstock ID 296260142; PO: today.com

 

breakfast-recipes-for-kidsΤο πρωινό είναι ένα γεύμα που σε κάποιες περιπτώσεις είτε δεν καταναλώνεται καθόλου από τα παιδιά, είτε αυτό γίνεται με τον λάθος τρόπο. Αρκετοί γονείς έχουν την λανθασμένη εντύπωση πως για ένα παιδί αρκεί ένα ποτήρι γάλα για να ξεκινήσει την ημέρα του. Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση απλά το παιδί να αρνείται να φάει πρωινό. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το παιδί να μην παίρνει την απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινήσει την μέρα του και λίγες ώρες αργότερα να πεινά και να καταφεύγει σε κάποια τυρόπιτα, κρουασάν, πατατάκια ή κάποιο άλλο ανθυγιεινό σνακ, που σε πολλές περιπτώσεις μπαίνει στην τσάντα με πρωτοβουλία της μαμάς!

Γιατί είναι όμως σημαντικό το σωστό πρωινό; Αρχικά να ξεκαθαριστεί πως είναι σημαντικό για όλους μας, απλά στα παιδιά αποκτά άλλη βαρύτητα καθώς επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό την ανάπτυξή τους αλλά και την πνευματική τους κατάσταση. Στη συνέχεια αναφέρονται τα οφέλη ενός σωστού πρωινού για τα παιδιά.

Μειωμένα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας: Έχει βρεθεί πως παιδιά που δεν καταναλώνουν σωστό πρωινό και κατ’επέκταση δεν ακολουθούν ένα σωστό τρόπο διατροφής, έχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα.

Αυξημένη πνευματική ικανότητα: Ένα παιδί που ξεκινά την ημέρα του χωρίς πρωινό φαίνεται να έχει χαμηλότερες επιδόσεις και μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης. Επίσης καθώς περνούν οι ώρες, το παιδί φαίνεται κουρασμένο, νωχελικό, και αδύναμο να συνεχίσει την ημέρα του με την απαιτούμενη ενέργεια.

Αυξημένη ανοσοποιητική ικανότητα: Ένα σωστό πρωινό που θα δώσει όλα τα απαραίτητα συστατικά στο παιδί, όπως ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνη C & B, το βοηθά να ενισχύσει το ανοσοποιητικό του σύστημα και να αποφύγει τις ιώσεις που συχνά χτυπούν τα τμήματα των τάξεων σαν ντόμινο!

Επάρκεια σε μικροθρεπτικά συστατικά: Σε έρευνα που έγινε σε σχολείο της Louisiana και δημοσιεύτηκε στο Journal of Adolescent Health βρέθηκε ότι το 19% των μαθητών που παρέλειπαν εντελώς το πρωινό εμφάνιζαν πολύ χαμηλότερα ποσά διαφόρων μετάλλων και βιταμινών, συγκριτικά με τους συμμαθητές τους που έπαιρναν κανονικά πρωινό.

 

Τι πρέπει να περιλαμβάνει όμως ένα πρωινό για να καλύψει τις ανάγκες του παιδιού;

Αρχικά πρέπει να έχει μια μερίδα ασβεστίου προκειμένου να μπορεί να αναπτύσσεται κανονικά και να φτιάξει γερό σκελετικό σύστημα. Ένα πρωινό πρέπει να περιλαμβάνει καλής ποιότητας λιπαρά, δημητριακά ολικής άλεσης καθώς θα του προσφέρουν φυτικές ίνες αλλά και βιταμίνες του συμπλέγματος B που είναι υπεύθυνες για το νευρικό σύστημα και άρα και για την πνευματική του ικανότητα. Τέλος θα πρέπει να λαμβάνεται και βιταμίνη C καθώς θα βοηθήσει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος αλλά και στην απορρόφηση σιδήρου.

Προτάσεις πρωινού:

  • 1 φλιτ γάλα ή 1 γιαούρτι με 2 κ.σ δημητριακά ολικής άλεσης, ½ μήλο ή μπανάνα, 1-2 καρύδια ή αμύγδαλα ανάλατα.
  • 1 τοστ με ψωμί ολικής άλεσης, διπλό τυρί, λαχανικό και 1 ποτήρι χυμό χωρίς ζάχαρη (κατά προτίμηση φρέσκο).
  • 1 φλιτ γάλα και 1-2 φέτες ψωμί με μαργαρίνη και μέλι.
  • 1 φλιτ γάλα και 1-2 φέτες ψωμί με ταχίνι και μέλι.
  • Τοστ με ταχίνι και μέλι.

Φροντίστε λοιπόν τα παιδιά σας με το ξεκίνημα της ημέρας. Αξίζει να ξυπνήσετε λίγο νωρίτερα και να πάρετε όλοι μαζί πρωινό. Κάνει καλό!