Γλυκοπατάτα, γιατί να την φάμε;

Περιορίστε το αλάτι με απλά βήματα!
January 17, 2018
Συνταγή : Chips γλυκοπατάτας
January 19, 2018
Show all

Γλυκοπατάτα, γιατί να την φάμε;

Γλυκοπατάτες και οφέλη

Η γλυκοπατάτα είναι ένας βολβός που μοιάζει με την πατάτα εμφανισιακά αλλά με διαφορετική γεύση και ιδιότητες. Υπάρχουν διάφορες ποικιλίες γλυκοπατάτας (βιολετί, κίτρινη, μωβ) με πλέον γνωστές την λευκή και την κόκκινη.

Ας ρίξουμε μια ματιά στην θρεπτική τους αξία.

Υδατάνθρακες

Οι γλυκοπατάτες περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες σε ποσοστό μεγαλύτερο του 53%, γεγονός που τις κατατάσσει στα τρόφιμα με μέτριο γλυκαιμικό δείκτη.(Πόσο γρήγορα ανεβαίνει η γλυκόζη αίματος μετά το γεύμα).

 

Φυτικές ίνες

Περιέχει διαλυτές φυτικές ίνες (15-23%) που είναι ικανές να αυξήσουν τον κορεσμό μετριάζοντας την πρόσληψη τροφής και μειώνοντας το σάκχαρο αίματος μέσω της επιβράδυνσης της πέψης των σακχάρων και των αμύλων. Επίσης περιέχει και άπεπτες φυτικές ίνες σε ποσοστό 77-85% που έχουν άμεσα οφέλη για την υγεία όπως η μείωση του κινδύνου για εμφάνιση σακχαρώδη διαβήτη και η βελτίωση της λειτουργίας του εντέρου.

 

Πρωτεΐνες

Οι γλυκοπατάτες περιέχουν μοναδικές πρωτεΐνες που ονομάζονται σποραμίνες και αντιπροσωπεύουν το 80% του συνόλου των πρωτεϊνών

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν πως οι παραπάνω πρωτεΐνες έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

 

Είναι θρεπτικές, πολύ χορταστικές, με υψηλή συγκέντρωση φυτικών ινών και με υπέροχη γεύση.

  • Είναι πλούσιες σε βήτα καροτένιο το οποίο είναι αντιοξειδωτικό και βοηθά στην αύξηση των επιπέδων βιταμίνης Α στο αίμα ειδικά στα παιδιά.
  • Επίσης είναι καλή πηγή βιταμίνης C που είναι επίσης αντιοξειδωτική και μειώνει την διάρκεια του κοινού κρυολογήματος και βελτιώνει την ποιότητα του δέρματος!
  • Περιέχει φυλικό οξύ που είναι πολύ σημαντικό για την περίοδο της εγκυμοσύνης.
  • Είναι πηγή βιταμίνης D (η οποία κατά βάση συντίθεται μέσω της έκθεσής μας στο ήλιο) που βοηθά στην υγεία των οστών, βελτιώνει την διάθεσή μας και ενισχύει την υγεία της καρδιάς, την επιδερμίδας και των δοντιών.
  • Και τέλος έχει Κάλιο το οποίο βοηθά στο καλύτερο έλεγχο την αρτηριακής πίεσης μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

 

Όλα δείχνουν λοιπόν πως η ένταξη της πατάτας στο διαιτολόγιο μας μόνο καλό μπορεί να προφέρει. Υπάρχουν φυσικά και κάποιες εξαιρέσεις όπως άτομα με πέτρα στα νεφρά καθώς εξαιτίας των οξαλικών οξέων που περιέχει θα επιδεινώσει την κατάστασή τους. Επίσης δεν θα πρέπει να καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης καθώς λόγω της αυξημένης ποσότητας σε βιταμίνης Α που περιέχει, υπάρχει συσχέτιση με ανωμαλίες κατά την κύηση.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι μαγειρέματος της γλυκοπατάτες μερικούς από τους οποίους θα βρείτε στις συνταγές που παρατίθενται στο site.

Ιδιαίτερη έμφαση μπορεί να δοθεί στην χρήσης της γλυκοπατάτας στο διαιτολόγιο των παιδιών. Μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε ακόμη και για να αντικαταστήσετε τα σνακ τύπου πατατάκια που ζητούν τα παιδιά ή ακόμη και να την προσθέσετε σε μια φρουτόκρεμα.

 

Η γεύση τους μένει αξέχαστη και σίγουρα τα οφέλη της στον οργανισμό!

Μην φοβάστε λοιπόν να τις δοκιμάσετε!

Καλή επιτυχία !